luni, 15 februarie 2010

Canonul ortodox de pocăinţă

În fiecare an, Biserica Ortodoxă începe Postul Mare cu o săptămână de rugăciune intensă, numită canonul de pocăință al Sfântului Andrei Criteanul. Canonul rememorează tragedia viețuirii în păcat a lumii, de la căderea în păcat a lui Adam și până la venirea în lume a Domnului Iisus Hristos, scoțând în relief necesitatea operei mântuitoare a Acestuia și utilitatea pocăinței noastre. Tehnic vorbind, este un imn liturgic extins, alcătuit de către Sfântul Andrei, episcop al Cretei între anii 692-740 și apărător la Sinodul al VI-lea de la Constantinopol (680-681) al voinței omului în raport cu voința divină în persoana Mântuitorului, din parafraze ale unor profeții biblice și ale unor pilde evanghelice, combinând într-un stil poetic aparte profunzimea Scripturii și claritatea analizei patristice. Oricine vrea să citească această operă magistrală de literatură creștină și de dogmatică ortodoxă o găsește în cartea de cult numită Triod. Iată cele mai frumoase momente ale acestui canon.

Rugăciunea Sfântului Efrem Sirul


Doamne şi Stăpânul vieţii mele,
duhul trândăviei, al grijii de multe, al iubirii de stăpânire şi al grăirii în deşert nu mi-l da mie.

Iar duhul curăţiei, al gândului smerit, al răbdării şi al dragostei, dăruieşte-l mie, robului Tău.

Aşa Doamne, Împărate, dăruieşte-mi ca să-mi văd greşalele mele şi să nu osândesc pe fratele meu, că binecuvântat eşti în vecii vecilor. Amin.


Cântarea „Cu noi este Dumnezeu”




Cântarea „Doamne al puterilor”


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Faceți căutări pe acest blog

Cateva consideratii cu privire la motivele pentru care consider ca lupta antiecumenista se afla intr-un impas de moment

Ii respect pe toti cei ce scriu cu buna credinta pe pagina mea de facebook , chiar si pe cei ce scriu impotriva mea, imi pare rau ca lu...