Presa greacă reţine următorul text, apărut după
comunicatul BOR cu privire la “preoţi
şi teologi din două Biserici surori”, care
s-ar afla în mitropoliile româneşti pentru a provoca neascultarea faţă de
ierarhie: “Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ρουμανίας καταδικάζει τη στάση της ομάδας Ζήση-Τσελεγγίδη
μιλώντας για «αντικανονική
και επιθετική στάση ορισμένων θεολόγων και κληρικών (ιερείς και ιεράρχες) δύο
αδελφών Ορθοδόξων Εκκλησιών, ο οποίοι ήρθαν σε μητροπόλεις του Πατριαρχείο
Ρουμανίας, προκειμένου να επικρίνουν την ιεραρχία και να υποκινήσουν κληρικούς
και πιστούς να παρακούσουν τους ιεράρχες της Εκκλησίας μας”[1].
Adică: “…Sf. Sinod al BOR condamnă gruparea Zisis Tselenghidis, vorbind
despre o poziţie anticanonică a unor teologi şi clerici a două Biserici
Ortodoxe surori, care au venit în mitropolii ale Patriarhiei Române
pentru a răscula şi a îndemna la neascultare faţă de ierarhie”.
Reţin atenţia
două aspecte importante:
1. Profesorul Demetrios
Tselenghidis este acuzat că a venit în
România, unde a instigat la răscoală şi a îndemnat la neascultare faţă de
ierarhie, în condiţiile în care, cel puţin din câte ştiu eu, acesta nu a mai
vizitat ţara noastră de ani de zile, iar poziţia sa faţă de nepomenirea ierarhului
este cât se poate de flexibilă, neputând fi considerată o instigare la
neascultare faţă de ierarhie.
2. Ierarhia românească îi consideră pe ortodocşii români
atât de înapoiaţi, încât sub nicio formă nu poate prezuma că aceştia au luat
atitudine pe cont propriu pe problema ereziei din Creta. În viziunea ierarhilor noştri, preoţii, teologii şi
credincioşii români trebuie neapărat instigaţi de cineva pentru a putea observa
adevărul de credinţă şi eventual abaterile de la el. Dacă nu sunt cei din “gruparea
Zisis-Tselenghidis”, atunci sunt „persoane răzvrătite” autohtone, care, “în mod pătimaş şi dăunător, au
indus în eroare pe unii clerici şi credincioşi”[2].
Dacă se confirmă că profesorul
Tselenghidis nu a vizitat România în această perioadă, atunci Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a
denigrat şi calomniat un cetăţean străin, o personalitate unanim recunoscută pe
plan internaţional ca cel mai mare dogmatist al epocii, un profesor emerit
de dogmatică a Facultăţii de Teologie din Tesalonic, riscând ca marele profesor să-şi caute dreptatea în justiţia lumească, românească sau elenă. Cam cât de onestă poate fi
această atitudine?
Mulţumesc celui ce mi-a pus la
dispoziţie traducerea din limba neogreacă a textului. Voi dezvălui numele său
doar la cererea sa, pentru ca nu cumva să se trezească în vreun alt “grup” de
instigatori la adresa practicării ecumenismului lucid în
Patriarhia Română.
Semnati petita:
RăspundețiȘtergerehttps://www.petitieonline.com/cerem_respectarea_dreptului_de_a_ne_apara_credinta_ortodoxa#sign
https://youtu.be/UEtR1jNQZc4?t=1130
RăspundețiȘtergereMonahul athonit Pimen Vlad, Staretul Chiliei Intrarea Maicii Domnului in Biserica, din Schitul Romanesc Lacu despre situatia actuala :haosul provocat in Biserica
D-le Mihai de ce nu v-ați văzut în continuare de articolele liniștit alcătuite de pe blogul dvs și v-ați unit cu extremiștii lui saccsiv care iată prin fanatismul lor își formează o ceată care îndrăznește să ”canonizeze” părinți de curând adormiți întru Domnul și care nu se grăbesc a fi canonizați pentru că nu lipsa de sfinți este criza actuală a Bisericii, și cu duh dezbinator se numesc în articole ”nepomenitori” ? Singuri au căzut în extrea excesului de zel, pentru că noi ortodocșii în realitate suntem Pomenitori, ne rugăm unii pentru alții, dar desigur nu avem nicio comuniune de rugăciune liturgică cu cei părtași la erezie. Puteți avea o discuție cu ei, si sper ca măcar dvs să păstrați discernământul duhovnicesc alături de părintele Iulian si părintele Antim. Ortodoxinfo, din păcate s-a transformat în saccsivinfo. Și duhul habotnic, jignitor și extremist nu vă caracterizează.
RăspundețiȘtergere