O activitate intensă se desfăşoară în spaţiul
public românesc de ceva vreme încoace, având ca ţintă tot ce înseamnă mod de
viaţă şi valori morale tradiţionale româneşti. Un grupuscul de ONG-uri, care nu
reprezintă aproape pe nimeni în societate (unele dintre ele fiind susţinute
într-o formă sau alta de George Soros şi reflectând ideile acestuia),
beneficiind însă de titulatura pompoasă de “societate civilă” şi de sprijinul generos al unei prese centrale anticreştine
şi chiar antinaţionale, şi-a asumat rolul “civilizator” de a aduce în România “valorile democratice” ale Uniunii Europene. La acestea se mai adaugă diverse iniţiative legislative venite chiar din partea unor instituţii ale statului.
Pentru ca peisajul să fie complet, au întâlnit şi un parlament al României cu adevărat “al ruşinii”, cel mai slab, mai incompetent şi mai
antinaţional legislativ din 1989 încoace, dispus să transforme aceste visuri
liberaliste ale ongiştilor şi iniţiative controversate ale unor instituţii de stat în legi, unele dintre ele cu o tentă discreţionară.
În dezbatere publică există, de exemplu, un
proiect de lege (propus chiar de ministerul de resort) care îşi propune să arunce în închisoare părinţii care refuză
să-şi vaccineze copiii, în condiţiile în care tot mai multe voci din sistemul
sanitar atrag atenţia că vaccinurile pot să le facă mai mult rău decât bine micuţilor[1].
Propunerea legislativă cu pricina ar putea trece prin parlament, aşa cum au
trecut şi altele, iar părintele care îşi protejează copilul de pericolul
acestor vaccinuri ar putea fi asociat celor care aplică rele tratamente
minorilor. O astfel de gândire “juridică” reprezintă
un atentat la principiile statului de drept şi la libertăţile cetăţeneşti, aşa
cum sunt ele prevăzute în lege, deoarece este inacceptabil să decizi cu de la
sine putere să impui sancţiuni penale care nu au nicio acoperire în realitate,
doar pentru a înspăimânta o categorie de cetăţeni sau o populaţie întreagă. Ca de obicei, “dezbaterea
publică” nu
este altceva decât o campanie de manipulare grosolană a populaţiei de către
partea care a iniţiat proiectul, audiatur
et altera pars fiind irelevantă în democraţia originală din ţara noastră,
în care “înţelepţii” care ne conduc ştiu tot, fac tot, nu trebuie să dea nimănui explicaţii.
De Senat a trecut un
proiect de lege (propus de un membru al guvernului) care prevede amenzi uriaşe, de sute de milioane de lei
vechi, pentru ceea ce se numeşte “discriminare socială”, deşi discriminarea şi
amenzile pentru ea sunt deja hotărâte prin alte legi, cu nişte sume de bun-simţ, care să îi restaureze
şi celui discriminat demnitatea înjosită şi să nu-l ruineze nici pe cel pe care
l-a luat gura pe dinainte.
O lege controversată, trecută de parlament în acest an, este şi Legea 217/2015. Deşi în Constituţie (art. 4, 2; 16, 1; 30, 7), şi în legile ce
decurg din principiul constituţional (OUG 31/2002), existau prevederi cu privire la propaganda
xenofobă, antisemită şi profascistă, organizaţiile de profil (instituţii de stat) au simţit, la
rândul lor, nevoia să le completeze, deşi antisemitismul şi fascismul în
România au cote derizorii, după cum s-a văzut şi în ultimele cicluri
electorale, în care niciun partid extremist nu a mai intrat în parlament. Aşa a
apărut şi este deja în vigoare o lege contestată
încă înainte de votarea ei, pentru faptul că, neavând trasate şi nişte limite clare
pentru cei ce o vor aplica, interpretarea ei cu rea-voinţă poate duce la impunerea unui nou index al scriitorilor şi oamenilor de cultură
români interzişi, la stigmatizarea unora dintre sfinţii închisorilor
comuniste şi la abuzuri de genul afirmaţiei că "cine îmbracă ia
românească, dar nu este ţăran, este... fascist şi legionar"[2].
Pe lângă acestea, se desfăşoară acţiuni de eliminarea orei de religie în şcoli, în contextul în care prin diverse oraşe ale ţării primăriile aprobă cu veselie şi admiraţie tot felul de proiecte de instalare a unor statui ale zeităţilor păgâne de pe la noi sau de prin alte părţi, iar statul susţine fervent tot felul de manifestaţii new-agiste, de genul Ora Pământului, Ziua Pământului-Mamă, în ciuda faptului că New Age nu este un cult recunoscut oficial, deci nu beneficiază de sprijinul statului.
Pe lângă acestea, se desfăşoară acţiuni de eliminarea orei de religie în şcoli, în contextul în care prin diverse oraşe ale ţării primăriile aprobă cu veselie şi admiraţie tot felul de proiecte de instalare a unor statui ale zeităţilor păgâne de pe la noi sau de prin alte părţi, iar statul susţine fervent tot felul de manifestaţii new-agiste, de genul Ora Pământului, Ziua Pământului-Mamă, în ciuda faptului că New Age nu este un cult recunoscut oficial, deci nu beneficiază de sprijinul statului.
Victimizarea
În acest iureş, în urmă cu vreo săptămână pe străzile capitalei au apărut câţiva
cetăţeni care au protestat în favoarea introducerii unor ore de educaţie
sexuală, cu caracter obligatoriu, în programele şcolare din învăţământul
preuniversitar. Ideea este mai veche, este intens susţinută de către presa de
limbă, dar nu şi de simţire, română şi se erijează într-un răspuns eficient la
probleme precum sarcinile nedorite, rata mare a avorturilor sau îmbolnăvirile
cu boli prin transmitere sexuală. Un grup de 69 de ONG-uri a lansat o cerere
oficială de cuprindere în programul şcolar a acestei ore de educaţie sexuală
obligatorie, ideea fiind susţinută şi printr-un protest de stradă, desfăşurat
sub sloganuri de genul “O facem dar cum”, “Corpul meu, educaţia mea”, “Vrem educaţie sexuală în şcoli, nu scuze că sunt minori”, care a părut inspirat din “revoluţiile sexuale”
occidentale. Manifestaţia nu a fost autorizată de primăria oraşului, deoarece,
aşa cum spune un jandarm prezent la faţa locului, a fost “nedeclarată şi neînregistrată”. Se
poate presupune că cei ce au participat la ea au mizat pe acest efect, al
aplicării legii, pentru a se putea victimiza şi a spune “jandarmeria consideră
că suntem un pericol public, că nu mai există libertate de exprimare la noi în
ţară”[3].
“Dreptul”
Nu încape nicio o îndoială că educaţia este un
drept al oricărui cetăţean, chiar şi educaţia sanitară, care se face în toate
şcolile. Oricine este de acord că, la o vârstă la care tânărul poate înţelege
aceste lucruri, i se pot prezenta pericolele unei vieţi sexuale dezorganizate.
Însă dreptul la educaţie sexuală, aşa cum este formulat de proiectul “Sexul vs barza”, care se autointitulează
“prima platformă de educaţie sexuală în format video
pentru adolescenţi” nu există.
Proiectul “Sexul vs barza”[4] a
fost lansat la Palatul Parlamentului în 23 aprilie şi
este 1. o invitaţie la masturbare
“Sexualitatea înseamnă multă, multă
autocunoaştere. Ne descoperim pe noi înşine, corpurile noastre şi
transformările prin care ele trec din punct de vedere fizic şi sexual,
descoperim că avem anumite zone ale corpului unde ne place să ne atingem sau să
fim atinşi, aşa-numitele zone sau puncte erogene, printre care se numără gâtul,
buzele, sânii, abdomenul, penisul, testiculele, fundul, spatele, ceafa,
loburile urechilor şi lista poate continua. Cu alte cuvinte, observi că unele
atingeri sau gesturi te excită.”; 2. propagandă
LGBT: „…e important
să reţinem că unora le plac fetele, altora băieţii, altora ambele sau persoane
transgender, unora le plac fetele cu părul scurt, altora, nu. Cu alte cuvinte,
suntem diferiţi şi avem preferinţe diferite, o caracteristică super tare a
oamenilor, zic eu”; 3. stimularea
concupiscenţei: „Poate că ţie şi prietenei tale vă place să va sărutaţi
corpurile, dar tu nu eşti pregătit să mergi mai departe. Nu vrei să faceţi sex
încă. Asta e o limită a ta pe care o comunici şi o negociezi cu ea. Pentru că
sexualitatea înseamnă şi comunicare, înseamnă să-i spui celuilalt ce-ţi place
şi ce nu, ce eşti pregătit/ă să faci şi ce nu. Este OK să-i spui prietenului
tău că îţi place cum îţi atinge sânii, dar nu vrei să îţi atingă vulva, nu
acum. Iar el trebuie să te înţeleagă şi să-ţi respecte decizia”; 4.
propagandă în favoarea teoriilor de gen: “OK, la ce vă gândiţi când vă gândiţi
la sex? Mă refer acum strict ca definiţii? La ce se referă sexul? Pariu că vi
se duce gândul la o bilă de billiard bine lovită, fix la relaţii sexuale, la
penis în vagin. Mai puţin la sexul dintre două fete şi doi bărbaţi, nu? Mda,
aflaţi că asta e cam nedrept. Pe mine mă mai duce gândul la categoriile în care
sunt împărţite speciile. …Cum ştii dacă ai sex „F” sau „M” ? Păi ţi s-a tot
spus de când erai mic, şi ai tăi au ştiut-o de la medicul care s-a uitat între
picioarele tale când te-ai născut, a văzut un penis sau o vulvă şi a spus: „E
băiat!” sau „E fată!”. În plus, tehnologia le permite în ziua de azi doctorilor
să spună astfel de lucruri încă de când eşti în uterul mamei şi mai ai ceva
luni de stat la copt”; 5. Invitaţie adresată minorilor de a
consuma filme pornografice: „Felul în care actorii şi actriţele din filmele
porno reacţionează în timp ce fac sex nu e adevărat, ci este, de multe ori,
exagerat. De exemplu, cele mai multe femei nu au orgasm atât de repede sau (şi)
se întâmplă mai degraba rar ca două persoane care fac sex să aibă orgasm în
acelaşi timp. …Ceea ce în filmele porno pare a fi absolut normal nu e mereu aşa
în viaţa reală: sexul anal e în realitate mai puţin popular decât în filmele
porno, iar a ejacula pe cineva nu e un lucru care face plăcere neapărat majorităţii
oamenilor”.
Am luat în discuţie proiectul “Sexul
vs barza” pentru că este un model de gândire al celor ce
vor să implementeze această oră de educaţie sexuală în şcoală. Până în acest
moment, acesta este singurul „material didactic” al acestei ore, care, dacă se
va desfăşura după un astfel de pattern, va fi, în realitate, o oră
de depravare sexuală, în care tânărului i se va deschide apetitul pentru
actul sexual şi pentru tot felul de perversiuni sexuale.
În consecinţă, informarea sanitară cu privire
la pericolul unei vieţi sexuale dezorganizate este un drept, educaţia sexuală,
aşa cum e percepută de susţinătorii ei, nu. De altfel, pe siteul persoanei care
promovează acest proiect “Sexul vs
barza” există o postare care se numeşte: “Cine nu vrea să ştii
despre masturbare? Parlamentul României”.
Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011,
spune în art. 7: “În unităţile,
în instituţiile de învăţământ şi în toate spaţiile destinate educaţiei şi formării
profesionale sunt interzise activităţile care încalcă normele de moralitate şi orice activităţi care pot pune în
pericol sănătatea şi integritatea fizică sau psihică a copiilor şi a tinerilor,
respectiv a personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, precum şi
activităţile de natură politică şi prozelitismul religios” (s.n.).
Toate „principiile educaţionale” din proiectul “Sexul vs barza” se înscriu în prevederile
acestui articol de lege.
Idealul educaţional
O problemă majoră o
constituie denumirea de “educaţie” aplicată acestei activităţi de pervertire a
minţilor tinerilor. Este adevărat că Legea 1/2011 are un
ideal inspirat mai mult din ideologia New Age şi din umanism decât din statutul
pe care ar trebui să şi-l asume şcoala în societate, de formare de caractere
morale puternice: “Idealul educaţional al şcolii româneşti constă în
dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a individualităţii umane, în
formarea personalităţii autonome şi în asumarea unui sistem de valori care sunt
necesare pentru împlinirea şi dezvoltarea personală, pentru dezvoltarea
spiritului antreprenorial, pentru participarea cetăţenească activă în
societate, pentru incluziune socială şi pentru angajare pe piaţa muncii”[5].
Este la fel de adevărat că prevederea din Legea Învăţământului din 1995: “învăţămîntul asigură cultivarea dragostei faţă de ţară, faţă
de trecutul istoric şi de tradiţiile poporului român” (art. 4, lit. g, 2) a fost pur şi simplu înlăturată,
fiind înlocuită cu tot felul de viziuni globaliste, că art. 4, litera d) a
legii în vigoare are o prevedere: “formarea unei concepţii
de viaţă, bazate pe valorile umaniste şi ştiinţifice, pe cultura naţională şi
universală şi pe stimularea dialogului intercultural”, care intră în profundă coliziune cu obligaţia
statului de neutralitate faţă de orice concepţie religioasă sau ateistă,
întrucât şi umanismul şi ştiinţismul sunt forme de ateism.
Chiar şi aşa, art.
3, lit. r) a legii prevede: “principiul promovării
educaţiei pentru sănătate, inclusiv prin educaţia fizică şi prin practicarea
activităţilor sportive”. Este evident
că prin educaţia pentru sănătate aici nu se avea în vedere tipul de educaţie
sexuală de genul “Sexul vs barza”.
Oricât ar fi de impregnat idealul educaţional al şcolii
româneşti actuale cu umanism, ştiinţism, new-agism şi alte ideologii globaliste,
litera f) a articolului 4 al legii face totuşi referire la “cultivarea sensibilităţii
faţă de problematica umană, faţă de valorile
moral-civice” (s. n.). Este
inacceptabil ca şcoala să devină locul unde se distribuie prezervative (după
cum se exprima cineva, cu admiraţie faţă de modelul din alte ţări, în
flashmobul dedicat acestui eveniment), iar elevii să fie învăţaţi… cum să facă
sex. Şcoala trebuie să creeze caractere morale, să educe tânăra persoană în
spiritul corectării unor apucături ale omului primitiv, needucat. Principiul
protestatarilor din capitală, “O facem, dar cum”
reduce actul educaţiei la o activitate medicală de prevenţie a îmbolnăvirii
prin activitatea sexuală, nevorbind nicidecum despre valorile morale ale
castităţii, abstinenţei, iubirii ca bază a actului sexual etc. În paralel cu
acest rol de cabinet de boli venerice care i se atribuie şcolii, se duce o
luptă acerbă pentru eliminarea din şcoală a religiei, care ar putea să
contribuie de mii de ori mai bine la educarea în spiritul sănătăţii sexuale a
tinerei generaţii. În unele şcoli nemţene de prestigiu, elevilor li s-a propus
deja ora de educaţie sexuală ca alternativă la ora de religie, printr-un
mecanism de o perversitate de neacceptat, pentru că goleşte de conţinut
obligaţia statului de a garanta educaţia religioasă în şcoli. Degeaba
organizezi ora de religie în şcoli, dacă, exploatând curiozitatea oarecum
firească a tinerilor puberţi, le faci o contraofertă pe care mulţi nu o vor
refuza.
Obligativitatea
În privinţa obligativităţii orei de
educaţie/depravare
sexuală în şcoli nu sunt multe de spus.
Constituţia României spune că “părinţii sau tutorii au dreptul de a asigura, potrivit
propriilor convingeri, educaţia copiilor minori a căror responsabilitate le
revine” (art 29, 6), iar art. 48, 1)
vorbeşte despre “îndatorirea părinţilor de a asigura,
creşterea, educaţia şi instruirea copiilor”, drept şi îndatorire reluate şi de către Noul Cod Civil. Din acest
punct de vedere, orice părinte care nu doreşte să-şi trimită copilul minor la
ora de educaţie sexuală poate să îşi exercite dreptul constituţional de a nu-l
trimite, fără să poată fi obligat să o facă. Aşa cum am arătat şi în alt
articol[6],
părintele are ultimul cuvânt de spus în privinţa educaţiei minorului,
neexistând niciun drept al minorului de 14 ani de a decide el dacă vrea sau nu
să participe la ora de educaţie sexuală. Există exemple funeste, ca cel german,
în care un părinte a fost arestat pentru că nu şi-a dus copilul la educaţie
sexuală, dar există, în contrabalanţă, exemplul polonez, în care mii de părinţi
au mărşăluit împotriva educaţiei sexuale în şcoli, sub deviza “Educaţie pentru familie, nu pentru depravare”[7],forţând
guvernul să bată în retragere, sau exemplul canadian în care părinţii îşi
retrag copiii din şcoli, ca urmare a introducerii orelor de educaţie sexuală.
Este adevărat că principiul interesului superior al copilului, consacrat prin
Recomandarea 874/1979 a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei, statuează
că: “copiii nu trebuie să mai fie consideraţi
proprietatea părinţilor”, însă acest
principiu trebuie neapărat completat cu precizarea că ei nu pot fi consideraţi nici proprietatea statului, aşa cum se
întâmplă în ţări ca Germania. Statul nu poate să treacă peste responsabilitatea
pe care părinţii o au faţă de copiii lor, ca cei ce îi reprezintă în generaţia
următoare şi le duc neamul mai departe, o responsabilitate mult mai profundă
decât cea juridică, de factură religioasă, morală, socială. Poate că această
recomandare ar trebui să ghideze şi politica de avorturi din statele UE, de
vreme ce multe mame se comportă faţă de pruncii lor nenăscuţi ca şi când ei ar
fi o simplă parte din trupul lor, pe care o pot înlătura când doresc. Toată
legislaţia care decurge din această recomandare UE are ca obiect ingerinţa
statului în relaţiile dintre părinte şi copil, de cele mai multe ori pornind de
la premisa inacceptabilă de vinovăţie, potrivit căreia părintele ar fi un
duşman al propriului copil, iar statul un apărător al acestuia.
Ipocrizia
Sfidează logica
bunul-simţ elementar să spui că deschiderea apetitului sexual al unui tânăr
contribuie la reducerea sarcinilor nedorite, sau a avorturilor, sau a bolilor
cu transmitere sexuală. Statisticile au arătat că în toată lumea unde s-au
aplicat aceste programe de “conştientizare” sexuală numărul sarcinilor nedorite a crescut în
proporţii de câteva sute la sută. Cum îşi poate cineva închipui că îi înveţi pe
tineri dezmăţul sexual de toate felurile, iar acest lucru va reduce sarcinile
nedorite.
Conţinutul
O întrebare
foarte legitimă este: Ce se poate studia la o oră
de educaţie sexuală pe parcursul a ani întregi de studiu? Este de presupus că
igiena sexuală se poate preda în câteva lecţii. La urma urmei, ce e atât de
mult de spus? În aceste condiţii, prelungirea pe durata a ani şi ani de zile a
acestui curs de educaţie sexuală nu poate avea decât o explicaţie: el este
folosit pentru a fi vehiculul propagandei LGBT în şcoli şi pentru a-i obişnui
pe tineri cu carnalitatea şi cu perversiunile sexuale de tot felul, care le
sunt prezentate ca normalitate, forme de exprimare şi comunicare şi mijloace de
împlinire a personalităţii. Insistenţa pe acest tip de educaţie nu poate decât
să închidă tânărului orice sensibilitate umană, reducându-l doar la o formă de
animalitate „informată şi educată”, ca să folosesc o altă ţupurătură de
la flashmobul din Bucureşti.
Bunele moravuri
Am lăsat pentru sfârşit o decizie (de
fapt două) a(ale) Curţii Constituţionale care arată că formatul gândit pentru
ora de educaţie sexuală în şcoli este ilegal din faşă.
În anul 2013 partidele aflate la
guvernare în acel moment au propus un proiect de modificare a Constituţiei
României, probabil cel mai prost şi mai neprofesionist din istoria
constituţionalităţii româneşti. Atunci când a fost verificat de către Curtea
Constituţională, proiectul a avut nu mai puţin de 80 de modificări care au fost
declarate neconstituţionale.
Una dintre modificările efectuate a
fost la articolul 26, care se referă la dreptul persoanei fizice de a dispune
de ea însăşi. Articolul actual al Constituţiei spune: „Persoana fizică are
dreptul să dispună de ea însăşi, dacă nu încalcă drepturile şi libertăţile
altora, ordinea publică sau bunele moravuri”. Iniţiatorii modificării, cei mai
mulţi aflaţi şi în spatele acestui proiect de impunere a educaţiei sexuale în
învăţământul românesc, au eliminat expresia “bunele moravuri”, lucru ce ar fi deschis calea oricărui comportament
imoral din societatea noastră.
În Decizia 80/2014 a
CCR, se spune cu privire la acest articol că: “libertatea
de acţiune a acesteia [persoanei – n.n.] în privinţa vieţii sale intime,
familiale şi private nu poate fi şi nu
este absolută, ea trebuie să se integreze şi să respecte valorile
societăţii, ale colectivităţii; de aceea, persoana
fizică nu poate folosi abuziv şi antisocial dreptul său de a dispune de ea
însăşi, ceea ce justifică stabilirea anumitor limite în privinţa acestui
drept, printre care şi bunele moravuri”[8]
(s.n.). Curtea merge mai departe şi spune: “Din
jurisprudenţa Curţii cu privire la sintagmele «bunele moravuri» sau «morală
publică» se desprinde ideea că acestea sunt concepte evolutive, care vizează de
principiu norme de conviețuire si de comportare în societate. Acestea se
identifică şi trebuie înţelese «sub aspectul normelor de comportare socială a individului
în manifestările şi în exprimările sale sub orice formă»”. Citând Decizia nr. 108/1995 a CCR, Curtea reafirmă că bunele moravuri îşi găsesc expresie în “sentimentul
public de pudoare şi decenţă, a cărui nesocotire nu poate fi tolerată de
colectivitatea respectivă. Manifestările contrare moralei publice sunt social
periculoase, pentru că neagă una dintre
condiţiile de existenţă a societăţii şi pentru că împiedică educaţia tinerelor
generaţii în respectul faţă de valorile morale ale societăţii” (s.n.). „Morala publică şi bunele moravuri sunt valori fundamentale,
consacrate de Constituţie”, iar drepturile şi
libertăţile fundamentale pe care Constituţia le prevede nu se pot exercita
într-un mod contrar bunelor moravuri sau care ar aduce atingere moralei
publice, se mai spune în Decizia 108/1995,
reafirmată în Decizia 80/2014.
Explicând
din punctul de vedere al doctrinei juridice, CCR afirmă că libertatea unei
persoane are un aspect activ, manifestarea propriu-zisă a acestei libertăţi, şi
unul pasiv, dreptul persoanei de a fi ocrotită de ingerinţele altor subiecţi de
drept. Constituţia trebuie să protejeze ambele aspecte ale libertăţii, iar
modificarea propusă de a exclude bunele moravuri din art. 26 ar suprima o
garanţie a aspectului pasiv al acestui drept. “Cu alte
cuvinte, s-ar ajunge la situaţia ca libertatea de acţiune de care dispune
persoana fizică să afecteze drepturile şi libertăţile inerente celorlalte
persoane cu care aceasta interacţionează în mod implicit”[9],
conchide decizia CCR. În consecinţă, Curtea a constatat, în unanimitate de voturi, neconstituţionalitatea modificării la art. 26,
considerând că ea încalcă limitele revizuirii Constituţiei, prevăzute de art.
152 (2) din Constituţie. Putem să spunem fără să greşim că prin această decizie
CCR a invalidat şi conţinutul orelor de educaţie sexuală, bazate pe principii
de genul “vaginul meu, alegerea mea”, “corpul meu, decizia mea”[10].
Decizia 108/1995 se referă la o excepţie de neconstituţionalitate faţă de art. 325 din vechiul
Cod Penal, care interzice difuzarea de materiale obscene. În Decizia sa CCR
reţine punctul de vedere al Guvernului României, care susţine că: “dispoziţiile art. 325 din
Codul penal nu fac decât să dea eficienţă prevederilor constituţionale,
interzicând, sub sancţiune penală, răspândirea materialelor cu caracter obscen
care aduc atingere moralei publice, sentimentului comun de pudoare şi decenţă, incitând la imoralitate în domeniul vieţii
sexuale, cu consecinţe grave asupra conduitei şi echilibrului moral al
tineretului. Datorită acestor consecinţe, fapta de răspândire de materiale
obscene prezintă pericol pentru societate, fiind necesare incriminarea şi
sancţionarea ei penală”[11].
De asemenea, Ministerul Public a
argumentat pe fond în favoarea constituţionalităţii articolului din Codul
Penal, spunând: “pe fond, excepţia invocată trebuie
respinsă ca neîntemeiată, deoarece art. 30, alin. (7) din Constituţie
stipulează că "sunt interzise de lege ... manifestările obscene, contrare
bunelor moravuri". Art. 325 din Codul penal este constituţional, deoarece
protejează morala publică, drepturile şi libertăţile cetăţeneşti, convieţuirea
socială, bazate pe bunele moravuri”.
În argumentarea sa, CCR denumeşte morala
publică valoare socială: “Valoarea socială, care
constituie obiectul infracţiunii şi, totodată, obiectul ocrotirii juridice pe
care legiuitorul urmăreşte să o realizeze prin incriminarea şi sancţionarea
penală a răspândirii de materiale obscene, este morala publică, înţeleasă sub
aspectul normelor de comportare socială a individului în manifestările şi în
exprimările sale sub orice formă, cu privire la viaţa sexuală”[12].
Ne întrebăm, de asemenea, câte dintre materialele expuse în proiectul “Sexul şi barza” nu cad sub
incidenţa acestui articol din Codul Penal.
Curtea face o apologie
a moralei publice ca valoare fundamentală a societăţii, pe care o reproduc, cu
riscul de a prelungi prea mult expunerea.
Reglementările din dreptul nostru intern cu privire la recunoaşterea
moralei publice ca valoare socială fundamentală, la necesitatea şi la modul de
apărare a acesteia prin mijloace de drept penal sunt în concordanţă cu
reglementările cuprinse în tratatele şi convenţiile internaţionale privitoare
la drepturile omului. Toate aceste documente prevăd că drepturile şi libertăţile
omului nu pot fi îngrădite, în exercitarea lor, decât de necesitatea apărării
altor valori fundamentale, între care şi morala publică. Astfel, în art. 29
alin. 2 din Declaraţia Universală a Drepturilor Omului se prevede că "în
exercitarea drepturilor şi a libertăţilor sale, fiecare om nu este supus decât
numai îngrădirilor stabilite prin lege, exclusiv în scopul de a asigura
cuvenita recunoaştere şi respectare a drepturilor şi libertăţilor altora şi ca
să fie satisfăcute justele cerinţe ale moralei, ordinii publice şi bunăstării
generale într-o societate democratică".
La rândul său, Convenţia europeană a drepturilor omului, în art. 10
privitor la libertatea de exprimare, în diversele ei forme, prevede, în alin.
2, că "exerciţiul acestor libertăţi, care comportă datorii şi
responsabilităţi, poate fi supus anumitor formalităţi, restricţii sau
sancţiuni, prevăzute de lege, care constituie măsuri necesare, într-o societate
democratică, pentru securitatea naţională, integritatea teritorială sau
securitatea publică, pentru apărarea sănătăţii sau a moralei, pentru apărarea
reputaţiei sau a drepturilor altuia, pentru a împiedica divulgarea de
informaţii secrete sau pentru a garanta autoritatea şi imparţialitatea puterii
judiciare". Se recunoaşte deci implicit dreptul statelor de a asigura
apărarea moralei publice, inclusiv prin mijloace de drept penal.
Dreptul internaţional cuprinde şi reglementări ce au ca obiect
reprimarea manifestărilor contrare bunelor moravuri, în special reprimarea
traficului internaţional de publicaţii obscene, manifestare infracţională
inclusă printre aşa-numitele delicta juris gentium.
Recunoaşterea internaţională a combaterii acestui fenomen a condus la
adoptarea, sub egida Societăţii Naţiunilor, a Convenţiei de la Geneva din 1923
pentru împiedicarea răspândirii traficului de publicaţii obscene. Această
convenţie a fost ratificată de România prin Legea nr. 147, promulgată la 2
iunie 1926 şi publicată în Monitorul Oficial nr. 188 din 24 august 1926.
Convenţia din 1923 de la Geneva, ratificată de statul român, este şi
acum în vigoare, textul art. 325 din Codul penal reprezentând îndeplinirea unei
obligaţii internaţionale asumate în deplină concordanţă cu prevederile
Constituţiei României.
Noţiunile morală publică şi bune moravuri, precum şi noţiunile obscen
şi pornografic au un conţinut variabil de la o colectivitate la alta, de la o
epocă la alta. În toate cazurile însă există o limită a toleranţei
manifestărilor, a cărei încălcare este inadmisibilă şi la această accepţiune a
termenilor se referă legea penală.
Trebuie făcută precizarea că “atunci când Curtea Constituţională admite excepţia de
neconstituţionalitate, decizia respectivă va juca rolul unui izvor de drept,
deoarece în soluţionarea unor litigii ulterioare judecătorii nu vor mai putea
aplica textul declarat neconstituţional”[13] şi că, chiar dacă nu i se recunoaşte calitatea de izvor de drept, “jurisprudenţa, în special
cea a Curţii Constituţionale şi cea a înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie,
prezintă o importanţă deosebită pentru aplicarea unitară a legii şi, totodată,
constituie un semnal de atenţie pentru legiuitor”[14].
Sperăm că acest excurs juridic lămureşte mai
concret cât de mult poate fi considerată educaţia sexuală un “drept”, care sunt
limitele până la care materialele didactice pot fi considerate ca atare şi de
unde încep să aibă conotaţia de materiale cu caracter obscen difuzate
minorilor, şi mai ales cum trebuie concepută această filozofie a educaţiei
sexuale în aşa fel încât să nu încarce aspectul pasiv al dreptului de a dispune
de propria persoană, prin ultraj la adresa bunelor moravuri şi a moralei
publice.
Asumându-ne oprobriul tuturor bizonilor din
spaţiul public, care, intoxicaţi de manipularea neîncetată a mass-media cred că
educaţia în şcoală e “ceva bun” şi chiar “ceva necesar”,
repetăm îndemnul familiilor poloneze: educaţia trebuie
făcută pentru familie, nu pentru depravare.
[1]http://parintiatasati.blogspot.ro/2011/08/vaccinuri-inutile-si-periculoase.html., http://www.familiaortodoxa.ro/2013/01/29/dr-christa-todea-gross-vaccinurile-preventia-care-imbolnaveste-si-uneori-chiar-ucide/,http://www.activenews.ro/stiri-sanatate/Alerta-in-Franta-Adevarul-despre-un-vaccin-periculos-pentru-nou-nascuti-iese-la-iveala-113053,
https://bucovinaprofunda.wordpress.com/category/antivaccin/.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu