Anul
acesta se anunţă a fi anul “mult
aşteptatei” regionalizări a
României, pentru că, nu e aşa, numai noi nu suntem în rând cu lumea bună
europeană (ce surpriză!) şi nu e bine. De aceea, insuficientul aparat
bicrocratic românesc trebuie să mai aibă un strat de profesionişti – eiusdem farinae negreşit – birocraţia
regională. Probabil că decizia s-a luat după ce s-a constatat că România a
depăşit în mod exagerat standardul de confort european al cetăţeanului aflat în
contact cu funcţionarii statului şi, pentru ca alte state europene să nu îşi
dorească în van o birocraţie operativă, amabilă, profesionistă şi eficientă ca
a noastră, s-a decis să ni se mai reducă nouă un pic din traiul pe vătrai, că
aşa e când eşti în Uniunea Europeană, ţi se rupe inima când îl vezi pe altul
mai năcăjit decât tine.
Numai
în astfel de registru ironico-cinic poate trata cineva zdravăn la cap o
operaţiune care nu va aduce nimic bun poporului român şi va transforma un stat
deja opac într-un zid faţă de bietul cetăţean, care de acum va trebui să bată
la o nouă serie de uşi, să mai dea o serie de şpăgi şi să mai asculte un şir de
minciuni electorale cu conţinut strict regional.
După
ce am dat în diabet de atâta lapte şi miere cât au curs ca urmare a aderării
României la UE în 2007, după ce i-am distrus psihologic pe ruşi cu aderarea la
NATO, după ce am atras catralioane de euro din banii pe care tot noii îi dăm
burocraţilor europeni spre administrare, este firesc să facem următorul pas
spre realizarea fericirii europene – împărţirea teritoriului naţional în
unităţi administrative inutile.
Întrebarea
rămâne: de ce se cheltuiesc o groază de bani pentru a crea un sistem parazitar
inutil, suprapus peste judeţe, care şi aşa sunt şi ele ultrainutile din punct
de vedere administrativ? Discursul politic ne spune deja cum e calea
cea strâmtă şi cu chinuri spre fericirea promisă. Cum eu încă nu sunt complet
cretin, prefer să raţionez situaţia şi să îmi trag singur concluzia. Iar
concluzia mea este că modificarea teritorială
are o semnificaţie de perspectivă, vizând desfiinţarea statului român şi
transferarea teritoriului actualului stat direct Uniunii Europene.
Programul priveşte toate cele 27 de state membre ale UE, nu doar România, care
au făcut această împărţire teritorială. Faptul că Uniunea Europeană nu reuşeşte să colaboreze cu statele naţionale şi
simte nevoia să le impună organizarea unui sistem de administrare care să fie
compatibil cu ea ne dă de înţeles că UE nu are nici o intenţie să accepte la
nesfârşit existenţa actualelor state naţionale, unele dintre ele fiind deja
butoaie de pulbere etnică ce abia aşteaptă o detonare (am în vedere mai întâi
Spania, unde Catalonia tocmai se pregăteşte de independenţă, apoi Britania,
unde scoţienii vor ţine un referendum de independenţă faţă de Londra, Italia,
unde există puternice mişcări secesioniste, Belgia, unde valonii şi flamanzii
aproape că se sfâşie unii pe alţii, România, la a cărei temelie se lucrează
intens prin mijloacele pe care le ştim şi exemplele nu se opresc aici).
Faptul
că UE are proiecte care se adresează exclusiv unor grupări de euroregiuni din
mai multe ţări ne arată clar că UE
doreşte să creeze o nouă realitate etnică şi naţională pe cuprinsul
statelor membre, una în care regiuni din ţări diferite să colaboreze între ele,
acesta fiind de fapt patternul colaborării viitoare, din Statele Unite ale
Europei, când actualele state naţionale nu vor mai fi. Iată ce declara un
manager de proiect român în 2012: „Programul South East Europe, susţinut de
către Uniunea Europeană, vizează implementarea unor proiecte comune de către grupuri de parteneri, minim trei grupuri
din trei state diferite. Domeniile de aplicare pentru proiectele derulate
vizează patru direcţii, toate având ca numitor comun consolidarea cooperării şi reducerea disparităţilor dintre regiuni”;
sublinierea noastră).
Devine evident că Uniunea Europeană îşi creează un stat pe teritoriul
statelor membre. Există o listă a euroregiunilor, din care se înţelege mai bine cum teritoriile statelor naţionale sunt deja tranşate. UE a organizat euroregiuni formate din regiuni din mai multe ţări, iar
regiunile noastre, pe care tocmai le face guvernul acum, ar putea fi integrate în
felul următor: Moldova va intra în Euroregiunea Siret-Prut-Nistru; Dunărea de
Jos va intra în Euroregiunea Prut şi Dunărea de Jos, împreună cu sudul
Basarabiei şi cu teritoriile româneşti din Ucraina, grupate în aşa-zisa regiune
Odessa; Banatul va intra în Euroregiunea Dunăre-Criş-Mureş, cu Banatul sârbesc
şi cu zona limitrofă ungurească; ţinutul secuiesc intră în Euroregiunea
Carpatică; Crişana va intra în Euroregiunea Biharea, cu Biharul unguresc;
Dobrogea va intra în Euroregiunea Mării Negre, cu Cadrilaterul nostru, aflat
acum în Bulgaria; Oltenia este parte a Euroregiunii Dunărea 21.
Se
ştiu puţine detalii despre proiectul pe care îl are guvernul în vedere cu
privire la regionalizare. După bunul obicei românesc, proiectul aflat acum în
dezbatere publică poate să nu conţină la sfârşit nimic din ceea ce şi-a propus
iniţial, să fie în final complet diferit. Deocamdată se cunoaşte că se vor face
opt regiuni, care vor corespunde oarecumva fostelor state feudale care au
intrat în componenţa statului modern şi provinciile istorice ale acelora. Cu
acest prilej cred că, dacă Constituţia se va vota, Moldova Măriei Sale Ştefan
(Moldova din inimi, ca simbol cultural, pentru că statul Moldova s-a contopit
în statul român modern în 1859) va cunoaşte încă o micşorare teritorială, după
cea din 1775, când austiecii au furat Nordul Moldovei şi l-au botezat
“Bukowina”, păcălindu-i, pentru a-i
supune şi stăpâni, pe moldovenii de acolo că ei nu sunt ca ceilalţi de prin
Moldova rămasă întreagă, că sunt buricul pământului etc. şi după jaful
rusesc din 1812, când turcii le-au dat ruşilor cioara din par, iar ruşii au
luat şi cioara, şi parul, şi pământul în care era parul înfipt, şi pământul de
sub pământul în care era parul şi tot ce au putut pune în desagi. Bucăţica de
Moldovă care ne mai rămăsese şi-a păstrat până azi conturul geografic cu care a
şi intrat în componenţa Principatelor Române Unite. Nici măcar lui Cuza şi
unioniştilor lui reformatori nu le-a trecut prin cap să “soarbă Milcovul dintr-o sorbire”, regurgitându-l
pur şi simplu în… Marea cea Mare din Dobrogea. Proiectul Guvernului României
face din estul ţării o regiune moldovenească, care se încheie la Bacău, şi una
dobrogeană, care începe la Galaţi şi se termină la Constanţa, cuprinzând, cum
am spus, şi Milcovul şi judeţul prin care acesta curge.
Pe
lângă această anomalie legată de teritoriul moldovenesc mai există desigur şi
regiunile pe criterii etnice, una în centrul ţării, Ţinutul Secuiesc cuprins într-o regiune cu judeţele transilvane
limitrofe, şi alta undeva către nord vest, care se suprapune fostei
provincii Partium, şi ea integrată într-o regiune cu celelalte judeţe
transilvane. De ce e necesar să ai două regiuni în care cu siguranţă se va
impune o limbă regională (cine ar putea împiedica acest lucru?), poate şi
simboluri regionale? UDMR a anunţat deja: „Noi vom avea amendamente la
articolul 1 al Constituţiei, dar nu la caracterul unitar, nu la caracterul
indivizibil, ci la caracterul de stat naţional”. Dacă statul nu este naţional,
atunci rezultă clar că el nu are nici un fundament pentru a clama unitatea şi
indivizibilitatea. Oricând poate fi numit o “închisoare a popoarelor”, şi închisorile popoarelor nu mai sunt la modă în UE, decât dacă se referă
la UE însăşi.
Se
mai ştie despre proiectul de regionalizare că fiecare regiune va avea un
guvernator (despre care ştim până acum că va fi ales de către primarii şi
consilierii judeţeni din regiune), un Consiliu regional, ales tot dintre
consilieri judeţeni, şi probabil un parlament regional (dacă prin Consiliu
regional se va înţelege un fel de guvern local), sperăm că ales de poporul
regional, nu tot de primari. Trebuie făcută precizarea că regiunile de dezvoltare economică deja există, consiliile pentru
dezvoltare regională deja există; acum însă ele devin forme de organizare teritorială, ceea ce înseamnă că scopul lor nu e cooperarea economică, ci
reorganizarea ţării pentru a se integra în statul UE care se pregăteşte.
Acest
din urmă lucru rezultă şi din ce spune domnul viceprim-ministru Liviu Dragnea,
care afirmă pentru Jurnalul Naţional
din 11 ianuarie 2013: “Exerciţiul financiar al Uniunii Europene 2014 - 2020
trebuie să găsească regiunea administrativă în România, în aşa fel încât regiunea să devină partener direct cu Comisia
Europeană şi nu Guvernul României” (sublinierea îmi aparţine). Cu alte cuvinte, partenerul
Comisiei Europene, care e guvernul european, va fi regiunea, nu centrul. Mai
simplu spus, Guvernul României creează o
structură teritorială pe teritoriul statului român care este partener direct [şi egal] Comisiei Europene, care este Guvernul Uniunii Europene.
Dacă aceste regiuni de dezvoltare europene au afaceri directe cu Bruxelles,
cine le împiedică să îşi lărgească puterile până în aşa măsură încât statul
central să nu mai aibă nici un sens? Eu cred că 2013 este anul în care statul
român îşi încheie existenţa, chiar dacă el va putea să mai agonizeze ani buni,
până când UE va reuşi să-şi întărească suficient legătura directă cu regiunile
actuale, care sunt de fapt viitoarele ei provincii.
Şi
mai ştim ceva: din legislativul următor va exista o Cameră a Regiunilor, adică
practic jumătate din viitorul Parlament al României, care va reprezenta de fapt
interesele Uniunii Europene în legislativul românesc. Acela va fi încă un pas
spre desfiinţarea statului român. Cât va mai fi până ce Camera Regiunilor se va
muta de la Bucureşti direct la Bruxelles? Dacă regiunile devin parteneri
direcţi ai Comisiei Europene, la ce va folosi în viitor o cameră în parlamentul
naţional, care oricum trebuie să accepte legislaţia făurită la Bruxelles,
conform articolului 148 din Constituţie?
O
vreme mi s-a părut că proiectul regionalizării viza o federalizare a actualului
stat, ceea ce era destul de rău şi aşa, însă cred că de fapt nu se vrea
federalizarea statului român, ci dispariţia tuturor statelor naţionale din
interiorul Uniunii Europene, pentru a face loc unui singur stat federal,
Statele Unite ale Europei, despre care l-am şi auzit anul trecut vorbind cu
patos pe fostul preşedinte al României, un suporter al SUE şi un promotor
foarte serios al regionalizării ţării (ne amintim dezbaterea de anul trecut).
Iată
câteva motive pentru care eu cred că regionalizarea nu ar trebui făcută:
- Regionalizarea va spulbera şi bruma de autoritatea a statului român, lăsând populaţia regiunilor respective la cheremul unor mafii locale, pe care nimeni nu le va mai putea dezrădăcina vreodată. Şi aşa statul e “federalizat” de mafiile locale, care l-au “baronizat” şi “voievodizat”.
- Pretinsele afaceri cu Comisia Europeană ale regiunii nu vor aduce nici o bunăstare, deoarece filozofia Comisiei Europene este dezvoltarea economică controlată şi programată, adică artificială, iar astfel de mentalitate nu poate genera creştere de nici un fel, pentru că inhibă forţele economice ale regiunilor. Criza în care se află Europa se datorează aceleiaşi filozofii neghioabe, care pune în lanţuri dezvoltarea firească a zonelor europene, în loc să compenseze doar zonele defavorizate, în aşa fel încât decalajul economic să nu fie prea mare.
- Oricine a văzut un contract european a observat absoluta lui lipsă de transparenţă şi prevederi care într-un tribunal nu ar putea avea niciodată vreo şansă de câştig. În condiţiile dispariţiei statului român, astfel de contracte ar lua locul la orice nivel contractelor existente în uz la ora actuală, dacă Comisia Europeană ar deveni partener în locul acestuia. După opinia mea, acest lucru ar instaura o sclavie similară celei din epoca romană în Europa, chiar dacă cuşca ar fi aurită şi lanţurile ar avea cristale Swarowski pe ele.
- Regionalizarea slăbeşte unitatea de gândire şi acţiune a populaţiei care se simte atacată în drepturile sale de decizii aberante ale Uniunii Europene. Şi ştim că expresia decizii aberante ale UE este deja un truism. Şi ştim de asemenea că românii şi aşa sunt aproape de zero la capitolul coeziune.
- Regionalizarea, având ca scop final desfiinţarea statului român, nu corespunde dorinţelor poporului român, care nu s-a exprimat niciodată pentru cedarea teritoriului României altui stat.
- Uniunea Europeană este o organizaţie nedemocratică, dictatorială, fără nici un respect pentru drepturile şi libertăţile cetăţenilor, chiar dacă în mod public se preface că le respectă acolo unde le găseşte.
Circulă pe holurile Parlamentului European
expresia “mai multă Europă”,
o expresie eufemistică prin care se înţelege o lărgire a suveranităţii Uniunii
Europene în detrimentul statelor naţionale membre. De ce nu ştim noi, marele
public, despre aceste dezbateri? Pentru un motiv simplu: Uniunea Europeană este
o organizaţie politică ce nu are nici o fărâmă de democraţie, nici o înţelegere
democratică a vieţii sociale, nici o urmă de transparenţă. Cei ce conduc
această organizaţie cu veleităţi de stat federal se consideră o clasă
superioară, un fel de “club al
înţelepţilor”, care nu trebuie să dea socoteală poporului (i.e. vulgului) pentru deciziile pe care
le iau. Din acest motiv, nici europarlamentarii români nu consideră necesar să
ne spună şi nouă care sunt tendinţele în Uniunea Europeană. Poporul român nu a
fost consultat când ţara a fost vârâtă în UE, nu a fost consultat nici când s-a
ratificat Tratatul de la Lisabona, pe care Parlamentul României l-a ratificat
la grămadă, deşi ştia că în Europa fuseseră tulburări mari legate de tratat.
Politicienii români au vrut să demonstreze că nimeni nu îi întrece în
“cuminţenie” şi “europenism”.
Oricâtă
Europă vor fi dorind europarlamentarii români să facă, e datoria noastră să le
amintim articolul 3, aliniat 1 din Constituţia României: Teritoriul României este inalienabil. Mai mult, România despre care
se vorbeşte în articol este definită ca “stat naţional, suveran şi independent, unitar şi indivizibil” (articol 1
Constituţie). Faptul că e stat naţional arată că este forma de organizare a poporului, a naţiunii care locuieşte acest teritoriu, singura care are dreptul
să exercite suveranitatea (articolul articol 2, alin. 1) prin organele sale
reprezentative, grupate generic sub denumirea de stat, sau direct prin
referendum (ibidem).
Din
cele spuse până aici rezultă că teritoriul
României aparţine poporului român, fiind doar administrat de ceea ce numim
statul român. Distincţia este importantă, pentru că indiferent ce sceleraţi
ar reuşi să
ajungă la conducerea statului român la un moment dat sau altul, înstrăinarea
teritoriului românesc nu se poate face sub nici o formă, deoarece teritoriul
este al poporului care îl locuieşte, singurul care poate decide în mod direct
dacă vrea să dea o palmă de pământ cuiva sau vrea doar să dea o palmă
politicilor trădătoare de ţară care se fac în numele său de decenii bune.
Dacă
la aceasta mai adăugăm şi articolul 152, aliniat 1 din Constituţie, care spune
că dispoziţiile prezentei Constituţii
privind caracterul naţional, independent, unitar şi indivizibil al statului…
integritatea teritorială… nu pot forma obiectul revizuirii Constituţiei, ne
rezultă că cei ce visează mai multă Europă pe pământ românesc se pot trezi
acuzaţi de înaltă trădare la un moment dat. Partea bună a articolului 152 este
că permite abrogarea articolului 148 din Constituţie, introdus în mod fraudulos
de guvernarea din 2003 prin celebrul referendum în care au votat şi câinii
maidanezi şi raţele sălbatice, care tocmai se pregăteau să plece din ţară. Acest articol anulează practic suveranitatea
poporului român, exprimată prin activitatea legislativă a parlamentului care îl
reprezintă, impunând legislaţia unui stat străin ca normativă şi prioritară
legislaţiei contrare interne.
Atrag atenţia că chiar dacă UE vine
înveşmântată în Ileana Cosânzeana şi este băgată astfel pe gâtul românilor,
cedarea teritoriului naţional acestui stat este o trădare similară oricărei
cedări teritoriale, numai că e mai ruşinoasă, pentru că s-a realizat prin
trădare pură, nu prin neputinţă militară, cum s-a întâmplat în anii 1940.
Atenţionare: Dacă cineva citeşte acest articol, ar putea fi tentat să creadă că sunt nebun sau că sunt un naţionalist retrograd. Îmi place să cred că nu sunt nici una, nici alta. Cei ce se află în spatele UE croiesc proiecte pe decenii sau chiar secole. Efectele pe care eu le intuiesc în legătură cu regionalizarea nu reprezintă decât o etapă dintr-un plan mai larg. Nu înseamnă că vom pierde teritoriul naţional mâine. Dar cine poate garanta pentru poimâine?
Ti am citit articolul si n am fost tentat sa cred ca esti nebubun sau natinalist retrograd, dimpotriva! Toatul este de bun simt si cat se poate de realist. Si aceleasi intrebari imi framanta si mie mintea. Iar cea mai durereroasa dintre toate este "Cine poate garanta pentru poimaine?
RăspundețiȘtergereExcelentă prezentare a situației!
RăspundețiȘtergereFoarte bun si pertinent articol!
RăspundețiȘtergereMultumesc pentru opinii :)
RăspundețiȘtergereVa multumim cu tristete,de cele ce spuneti.
ȘtergereAici unde sunt,dracul lucreaza la drumul mare si vad ca sufla din narile spurcate,spre Romania.Dumnezeu sa ne dea tarie,ca vremuri grele ne asteapta.
Faceti ce puteti,cu vorba cu scrisu ca-mare plata veti avea!HRISTOS A INVIAT!
Si atunci ce ar fi de facut... Nu cumva zarurile au fost deja aruncate ?
RăspundețiȘtergereMa tot intreb cum de alte tari descentralizate, sau chiar federale, o duc mai bine decat cele supercentralizate ca Romania.
RăspundețiȘtergerePolonia a facut regionalizarea si nu s-a dezmembrat, si nici nu le-a crescut numarul de "baroni locali". In Romania stat peuternic centralizat cu numeroase servicii de informatii baroniada este in floare.
Chiar stiti cum apar baronii locali in conditiile in care judetele traiesc din bani de la bugetul central?
Prin repartitie cu dedicatie clientelara. Asa a fost ceeat unul din cei mai mari baroni Sechelariu la Bacau, care isi permitea sa finanteze o echipa de fotbal. Copos alt fianantator din ce bani o fi finantand-o? Pinalti, Nicolae de la Brasov, echipa de la Rm Valcea finantat de un combinat falimentar, Nemteanu la Craiova, toate sunt inginerii facute cu acordul si cu bani de la Bucuresti.
Daca erau judete cu autofinantare cu siguranta ar fi fost mai putini baroni locali si mai putine societati comerciale demolate.
Pentru ca tarile descentralizate nu sunt conduse de politicieni profund corupti, ca ai nostri. ce ziceti de acest raspuns? Chiar credeti ca daca au sa fie judetele descentralizate au sa dispara baronii locali? eu nu cred asta. eu cred ca 1. ne indreptam spre destramarea statului, 2. ne indreptam spre rapirea teritoriului romanesc de statul UE. Multumesc pentru opinie.
ȘtergereT D 27 martie 2013
RăspundețiȘtergereDe acord cu cele spuse in articol.
Politicienii nostri se indreapta spre un act de tradare a intereselor poporului roman.
Il rog pe domnul Mihai Silviu Chirila sa initieze o petitie on-line adresata parlamentului Romaniei pentru oprirea acestei actiuni, pe care sa o semnam toti inainte de a fi prea tarziu.
Romani trezitiva si luptati impotriva acestei regionalizari!
Foarte interesant si foarte folositor articolul. Felicitari ! Politicienii care ne conduc au abuzat din plin de aceasta tara minunata care o avem. Candva trebuie schimbata situatia !
RăspundețiȘtergereTD, am initiat mai mult decat o simpla petitie online. Un partid politic cu care sa le luam jucaria din maini celor care conduc acum. http://mihaisilviuchirila.blogspot.ro/2013/12/apel-adresat-asociatiilor-crestine.html
RăspundețiȘtergere