joi, 1 octombrie 2009

Un ministru de interne...



Ziarul Buna ziua, Iași ne informează că într-o localitate din judetul Iași cetățenii țigani ai comunei au făcut o statuie unui polițist (imaginea alăturată așa cum o publică ziarul ieșean). Culmea e că motivul pentru care polițistul e amintit în statuie de către concetățeni este acela că... a aplicat legea. Foarte, foarte frumos.

Ziarul ieșean arată și că aceasta e prima statuie de polițist din țară. De acord.


În aceste condiții nu e normal ca acest om să fie numit direct ministru de interne? Pentru că postul s-a vacantat. Pentru că, ne place sau nu, Blaga nu are încă nici o statuie în țara noastră. Părerea mea e că acest om ar fi cel mai potrivit ministru de interne. Orice om care a primit o statuie pentru impunerea legii, mai ales în rândul unei populații relativ anomice, merită să fie ministru de interne. Fără glumă. În afara cazului în care Ministerul de Interne există pentru a se frauda alegerile, cum se tot spune pe la tv, situație în care omul nostru nu are ce căuta la acel minister.


Chiar și așa ar merita măcar funcția de comisar european pentru relațiile intertnice. Pentru că nici comisarul european Leonard Orban nu a primit statuie pentru activitatea sa, deși nu mă îndoiesc că a fost un profesionist.


Lăsând propunerile politice la o parte, eu cred că știu ce a contat pentru locuitorii din Grajduri mai mult chiar decât aplicarea legii. Acum câțiva ani, pe când frecventam cursurile masterale, m-am întâlnit cu un amic proaspăt chemat de mitropolitul de atunci al Moldovei la slujirea preoțească. Știind că sunt preocupat de limbile străine, amicul meu m-a întrebat de unde își poate cumpăra un curs de limba... romales. I-am spus că exista un ghid de conversație în oraș și că pentru mai multe cunoștințe ar trebui să meargă direct la Litere, unde acum au o catedră pe această temă. I-am spus că limba respectivă abia acum se conturează în tipare gramaticale, așa că șanse să găsească cursuri foarte complexe sunt mici. Întâmplător, și pe mine mă preocupase problema cu ceva timp înainte, când însă nu exista nimic scris pe limba țigănească, cel puțin cea vorbită în România. I-am recomandat să caute și ceva cursuri de sanskrită. La urma urmei, limba romales este într-o oarecare măsură înrudită cu nobila limbă a zeilor indici. Mai mult, i-am recomandat să îi împrumut un curs complet de limba hindi. Poate îi va folosi.


După ceva timp, m-am întâlnit cu părintele. Mi-a spus că a învățat, că s-a pregătit și, când a ajuns în parohie, alcătuită exclusiv din credincioși țigani, a încropit o predică în limba lor. Mi-a spus că atunci când au auzit predică în limba lor, oamenii au început să plângă și l-au primit ca pe un adevărat apostol. Peste câțiva ani, când preotul nostru a primit un transfer către oraș, pentru merite deosebite, credincioșii au refuzat categoric să se despartă de „părințelu' lor”. Până la urmă chiar și mitropolia a trebuit să asculte doleanța lor și să li-l lase pe „apostolul între neamuri”.


Până la urmă, o atitudine de genul acesta, o vorbă bună spusă pe limba acestor oameni huliți și disprețuiți de către toți, poate să-ți aducă chiar și o statuie. Bravo celor care înțeleg că cea mai eficientă metodă de a comunica pe lumea asta este să îi vorbești fiecăruia pe limba lui. În sensul strict al cuvintelor, dacă e cazul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Faceți căutări pe acest blog

Cateva consideratii cu privire la motivele pentru care consider ca lupta antiecumenista se afla intr-un impas de moment

Ii respect pe toti cei ce scriu cu buna credinta pe pagina mea de facebook , chiar si pe cei ce scriu impotriva mea, imi pare rau ca lu...