vineri, 15 mai 2009

Mazilirea lui Stefan cel Mare


Nu mi-a venit sa-mi cred ochilor cand am vazut o stire care spune ca, la Roman, a fost furata... coroana lui Stefan cel Mare. Prima data am crezut ca e o gluma. Apoi, m-am gandit ca a fost furata o coroana dintr-un muzeu romascan. Am ramas mut când am vazut statuia lui Stefan din centrul urbei nemtene cu capul descoperit. Totuși, cum este posibil sa iei o parte a unei statui? Cum e posibil, fizic, „tehnic” vorbind? Atunci cand faci o statuie de voievod o faci în pielea goala și apoi ii adaugi accesoriile? Cum se pune o coroana pe capul unei statui de o poate cineva fura ulterior? Chemi episcopul locului și oficiezi o slujba de incoronare a voievodului, punandu-i pe cap o coroana din cupru, ca pe vremuri lui Gheorghe Doja? Nu e cumva anticonstitutional sa incoronezi un voievod într-o republica și mai ales sa-l incoronezi peste o parte a tarii? Nu e o incalcare a primului articol al Constitutiei care spune clar ca Romania e stat national, unitar și indivizibil?
Indiferent de „procedura”, cert este ca la Roman un cercopitec infractor a reusit ceea ce nu a reusit nici marele sultan Mahomed, cuceritorul Constantinopolului.
Un bastinas hatru cobea ca se asteapta ca și sabia sa-i fie furata „atletului crestinatatii”. Edilii erau foarte linistiti, afirmand ca nu e nimic, ca oricum coroana ruginise și trebuia facuta alta. Unde o fi facuta? Exista o firma care face coroane voievodale? Ce ti-e și cu economia de piata!
Oare ce o mai fi urmand? Sa i se fure și cizmele cu pinteni și sa ramana în picioarele goale ca Horea, Closca și Crisan? Sa-i fure cineva caftanul cu fireturi și sa i le vanda la bazar sau la un second hand? Mai știi!?! Pana una alta, marele Stefan a fost „mazilit” și sta în mijlocul Romanului cu capul descoperit, ca Eminescu în Dealul Copoului din Iasi, și se uita cu jale la ce a fost și ce a ajuns.
Daca tot s-a deschis sezonul la reconditionat statui, poate nu ar fi rau ca un „intreprinzator” sa-i indrepte putin caciula Craisorului muntilor din centrul Clujului, ca tare straniu ii sade marelui patriot (de furat sper sa nu i-o fure cineva, ca se pot cumpara în targurile transilvane cusme mult mai calduroase decât cea pe care i-au pus-o artiștii plastici clujeni Craisorului).
Mai e ceva de spus? „Stefane, Maria Ta/ Tu la Putna nu mai sta/ Lasa grija schitului/ în grija mitropolitului...”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Faceți căutări pe acest blog

Cateva consideratii cu privire la motivele pentru care consider ca lupta antiecumenista se afla intr-un impas de moment

Ii respect pe toti cei ce scriu cu buna credinta pe pagina mea de facebook , chiar si pe cei ce scriu impotriva mea, imi pare rau ca lu...

Arhivă blog