joi, 17 martie 2011

Credinţă şi tradiţii nemţene 6

Profesorul Ion Vlăducă ne încântă cu câteva referiri excepţionale la arta românească tradiţională, la legătura dintre arta românească inspirată de trăirea curată a Sfintelor Scripturi şi a tradiţiei Bisericii Ortodoxe şi sănătatea noastră mintală şi, până la urmă, chiar fizică.

Arta tradiţională ca medicament pentru acest ritm demonic de viaţă în care trăim inutil, fără nici un orizont spiritual, tetrapilectomând pe tema unui nimic existenţial care ne inundă şi ne ucide sufletul zi de zi.

Cincizeci de minute de meditaţie la faptul ca acest paradis a fost viu şi a fost al nostru nu mai departe de două generaţii în urmă. Între timp noi l-am distrus şi l-am vândut la bucată, aşa cum ne-am vândut şi ţara, şi sufletul, şi onoarea, şi ruşinea...

Nu meşterii care să facă aceste splendori lipsesc, ci românii care să le cumpere şi să-şi înfrumuseţeze casele cu ele, ne spune Ion Vlăducă.

Întrebându-l pe un artist din Maramureş ce înseamnă coloana infinitului, acela i-a răspuns invitatului meu că fiecare segment de acolo este un sicriu al celor ce s-au jertfit în fiecare generaţie pentru ca verticalitatea acestui popor să fie păstrată. Ultimul segment îşi aşteaptă jertfa sa. Va veni?

Şi încă ceva. Tablourile acelea frumoase care împodobesc studioul pot fi achiziţionate şi pot împodobi casele fiecăruia/fiecăreia dintre dumneavoastră. Vizionare plăcută.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Faceți căutări pe acest blog

Cateva consideratii cu privire la motivele pentru care consider ca lupta antiecumenista se afla intr-un impas de moment

Ii respect pe toti cei ce scriu cu buna credinta pe pagina mea de facebook , chiar si pe cei ce scriu impotriva mea, imi pare rau ca lu...